بيا برو تو قلبم بيا برو تو قلبم .

بيا برو تو قلبم

ملزومات برگزاري وبينار چيست؟

موارد مهمي وجود دارد كه پيش از برگزاري وبينار و كلاس آنلاين بايد آن‌ها را مد نظر قرار بدهيد. در اين مطلب ملزومات برگزاري وبينار و يك از پلتفرم هاي عالي جهت برگزاري كلاس مجازي را معرفي مي كنيم.

1. مدت زمان برگزاري وبينار

زمان اغلب وبينارها بين 45 تا 60 دقيقه و ساختار اغلب آن‌ها به اين ترتيب است كه ميزبان يك موضوع مشخص را معرفي مي‌كند، دقايقي به پرسش و پاسخ مي‌گذرد و در نهايت به يك sales pitch (سخنراني كوتاه براي ترغيب مخاطب به خريد) ختم مي‌شود.

بنابراين ابتدا بايد يك موضوع مشخص براي وبينار خود پيدا كنيد. اين موضوع بايد مورد علاقه مخاطبانتان باشد، لذا بهتر است كه نگاهي به پرسش‌هاي رايج مشتريان و دنبال كنندگان كنوني خود داشته باشيد و ببينيد كه چه موضوعات و مسائلي بيشتر مطرح شده‌اند. اگر به دنبال استفاده از وبينار در راستاي بازاريابي و فروش هستيد موضوع آن بايد با كسب‌وكار شما مرتبط باشد.

پس از تعيين موضوع، بايد رئوس مطالب آن را مشخص كنيد و سپس با استفاده از برنامه‌هايي مانند پاورپوينت، يك مجموعه اسلايد براي آن بسازيد. دقت كنيد كه براي تبليغ وبينار نيز بايد يك برنامه بازاريابي داشته باشيد. به عنوان نمونه در اين راستا مي‌توانيد از ايميل، شبكه‌هاي اجتماعي، وب‌سايتتان و تبليغات پولي استفاده كنيد. پس از پرداختن به اين جزئيات مي‌توانيد به سراغ مسائل فني برويد.

2. ملزومات فني برگزاري وبينار

مسائل فني كه بايد براي برگزاري وبينار به آن‌ها توجه داشته باشيد عبارت‌اند از:

- پلتفرم وبينار

يكي از اولين اقدامات فني، انتخاب پلتفرم يا يك سرويس دهنده براي برگزاري وبينار است. خوشبختانه در اين زمينه كمبودي وجود ندارد و گزينه‌هاي متنوعي (از رايگان گرفته تا پلتفرم‌هايي با هزينه‌هاي بسيار بالا) در دسترس قرار دارد.

تقريباً تمامي پلتفرم‌هاي پولي، امكانات تعاملي مانند گفتگوي زنده، نظرسنجي و امكان به اشتراك گذاري صفحه نمايش و وبكم را در اختيار ميزبان قرار مي‌دهند. به علاوه، اين امكان را نيز به شما مي‌دهند تا وبينار را ضبط كنيد و براي آن برنامه بازپخش تعيين كنيد. قيمت هر سرويس عمدتاً بر اساس تعداد شركت كنندگان در وبينار تعيين مي‌شود.

البته چنانچه بودجه محدودي داريد مي‌توانيد از قابليت پخش زنده شبكه‌هاي اجتماعي مختلف و از جمله يوتيوب نيز استفاده كنيد. مشكلي كه در رابطه با اين پلتفرم‌ها وجود دارد اين است كه اساساً براي برگزاري وبينار ساخته نشده‌اند و لذا هر كدام شما را با محدوديت‌هاي خاصي روبرو مي‌كنند.

يكي از پلتفرم هاي كه شما مي توانيد كلاس خود را به رايگان در آن ايجاد كنيد پلتفرم برگزاري وبينار ايلرنو (elearno.ir) مي باشد.

در ايلرنو مي توانيد در 30 ثانيه كلاس آنلاين ايجاد كنيد.

- دوربين

مورد ديگري كه به آن نياز داريد يك دوربين است تا مخاطبانتان بتوانند شما را ببينند. از اين طريق، امكان ايجاد رابطه بهتر و نزديك‌تري با مخاطب فراهم مي‌شود و برند شما شخصيت پيدا مي‌كند.

چنانچه دوربين مناسبي در دسترستان نيست مي‌توانيد از وبكم لپ‌تاپتان استفاده كنيد، اما توجه داشته باشيد كه وبكم داخلي لپ‌تاپ كيفيت و امكانات زيادي ندارد. به علاوه، مي‌توانيد از يك دوربين يا وبكم USB بهتر استفاده كنيد تا كنترل بيشتري بر روي موقعيت دوربين داشته باشيد. دقت كنيد كه كيفيت تصوير در وبينار بسيار مهم است و وجود تنظيمات بيشتر در دوربين انتخابي شما مي‌تواند به عامل مهمي در جذابيت و بهبود هرچه بيشتر آن تبديل شود.

- ميكروفون

ميكروفون ابزار ديگري است كه در برگزاري وبينار به آن نياز خواهيد داشت. در اينجا نيز همانند دوربين، گزينه‌هاي متنوعي در دسترس شماست كه با توجه به بودجه و تمايل خودتان مي‌توانيد انتخاب كنيد؛ فقط دقت داشته باشيد كه ميكروفون‌هاي داخلي به دليل كيفيت پايين و نويز بالا به هيچ وجه گزينه مناسبي محسوب نمي‌شوند.

- ارتباط اينترنتي

سرعت اينترنت شما نقش مهمي در رواني و كيفيت وبينارتان خواهد داشت. حالت ايده آل، سرعت دانلود و آپلود بين 4Mbps و ترجيحاً 15Mbps است.

سرعت اينترنت خود را با ابزارهايي مانند سايت SpeedTest.net امتحان كنيد و در صورت لزوم با سرويس دهنده خود در مورد افزايش آن گفتگو كنيد.

منبع: پلتفرم برگزاري وبينار و كلاس مجازي ايلرنو (elearno.ir)


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۷:۰۹ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :