بيا برو تو قلبم بيا برو تو قلبم .

بيا برو تو قلبم

آشنايي با انواع سيستم هاي تهويه مطبوع ، اجزا و نحوه عملكرد آنها

آشنايي با انواع سيستم هاي تهويه مطبوع ، اجزا و نحوه عملكرد آنها

 به گزارش تيز فروش اگر قصد خريد كولر گازي ، رفتن به بازار يا جستجوي سريع در اينترنت و خريد اسپليت را داريد ، با انواع كولرها و مدل هايي روبرو مي شويد كه انتخاب كولر گازي مناسب را كمي مشكل مي كند. در ادامه انواع سيستم هاي تهويه مطبوع را معرفي كرده ايم. مطالعه اين بخش مي تواند كمك موثري در انتخاب سيستم تهويه مطبوع مناسب باشد.

 

تعريف كولر گازي چيست و چگونه كار مي كند؟

https://tinyurl.com/bsskpcmk

 

كولر گازي چيست؟

كولر گازي يكي از انواع سيستم هاي تهويه مطبوع است كه مي توان از آن براي ايجاد سرمايش در فصول گرم و همچنين ايجاد گرما در فصول سرد استفاده كرد. ، از شير انبساط و اواپراتور استفاده مي كند.

 

راهنماي انتخاب كولر گازي با كمترين قيمت ، قسمت مورد نظر خود را خريداري كرده و براي مشاهده قيمت كولر گازي كليك كنيد.

اگر مي خواهيد بدانيد چه كسي كولر گازي را اختراع كرده است ، مطمئن شويد كه مقاله را مي شناسيد و 8 مارك موفق كولر گازي را براي ايجاد تقسيم بندي با كيفيت معرفي مي كنيد.

 

 

اولين پيشنهاد كلونيو: براي خريد كولر گازي حتماً از محصولات جنرال ديدن كرده و كولر گازي با كيفيت عمومي را خريداري و قيمت گذاري كنيد كه اين پيشنهاد ويژه كلونيو است.

 

 

گاز مورد استفاده در كولر گازي چيست؟

كولر گازي از گاز مبرد فرئون به نام R410A استفاده مي كند. اين كولر چيه؟ مايع خنك كننده در چرخه سرمايش بسته حركت مي كند و در عين حال ، از طريق تبادل حرارت با محيط ، عمليات خنك كننده يا گرمايش هواي محيط را انجام مي دهد ، زيرا گرما به طور طبيعي از محيط دماي بالاتر به محيط دماي پايين تر منتقل مي شود.

 

كولر گازي R410E R410a

 

 

نيازي نيست براي اين حركت آماده باشيد. اما براي عكس اين مورد ، يعني انتقال سرما به محيط دماي بالاتر ، بايد تدابيري انديشيده شود. براي اين منظور ، بخشي از گرما در اواپراتور جذب شده و بخشي از گرما به كندانسور توزيع مي شود. در چرخه سرمايش ، هر جزء از كولر گازي وظيفه خاصي دارد كه در زير شرح داده شده است.

 

نحوه عملكرد كمپرسور

كمپرسور در كولر گازي مانند قلب در بدن انسان است. به عبارت ديگر ، كمپرسور با استفاده از برق مايع خنك كننده R410A را از اواپراتور مي مكد و سپس آن را تا دماي بالاتر از دماي تقطير فشرده مي كند. سپس گاز خنك كننده از كمپرسور به كندانسور هدايت مي شود.تراكم گاز خنك كننده مي تواند به روش هاي مختلف انجام شود و اين باعث مي شود كه كمپرسورها انواع مختلفي داشته باشند مانند: كمپرسور پيستوني ، كمپرسور دوار و كمپرسور دوار. در بين انواع كمپرسورها ، كمپرسورهاي دوار بهترين و گران ترين هستند.

 

 

 

خازن و نحوه عملكرد آن

م componentلفه ديگري كه در چرخه خنك كننده كولر گازي دخيل است ، كندانسور است. در كندانسور ، گرماي گاز خنك كننده كه ناشي از فشرده سازي در كمپرسور و همچنين جذب گرماي اواپراتور است ، از طريق تقطير ايزوترمال آزاد مي شود.

 

وظيفه شير انبساط يا لوله مو چيست؟

شير انبساط يكي ديگر از اجزاي كليدي كولر گازي است كه وظيفه آن كاهش فشار گاز خنك كننده و همچنين دماي اشباع آن است.

 

 

وظيفه اواپراتور چيست؟

اواپراتور مكاني است كه گرماي محيط را از داخل كولر جذب كرده و باعث تبخير گاز مايع خنك كننده مي شود. ظرفيت كولر گازي براي جذب گرماي محيط بر حسب واحد اندازه گيري انرژي حرارتي در سرمايش و گرمايش جسمي به نام Btu / hr كه به معني واحد گرمايش بريتانيايي است تعيين مي شود.

 

كندانسور و كمپرسور كندانسور ، شير اتصال جدا شده و اواپراتور كندانسور

 

 

دومين پيشنهاد كولر گازي: براي خريد كدام كولر خوب است ، كولر گازي ال جي را بخريد كه يكي از بهترين و پرفروش ترين كولرهاي گازي در ايران است و طرفداران بسياري از اين برند ال جي پيدا كرده است. خريد بهترين كولر گازي ال جي و قيمت كلرنيو

 

 

انواع توليد كنندگان كولر گازي:

 

كولر گازي شركت ال جي

كولر گازي شركت  گري

شركت بوش

شركت سامسونگ

شركتهاي دولتي

شركت توشيبا

شركت ميتسوبيشي

 

 

كولر گازي پنجره چيست و چگونه كار مي كند؟

دليل نامگذاري اين نوع كولر گازي اين است كه معمولاً كولرهاي پنجره اي در قسمتي از پنجره نصب مي شوند. كولر گازي پنجره اي كه با نام كولرگازي اتاق نيز شناخته مي شود ، يكي از اساسي ترين مدل هاي كولر گازي است.

 

كولر گازي پنجره اي داراي دو قسمت يا اصطلاحاً يونيت مي باشد. يكي از واحدهاي تهويه مطبوع داراي پنجره اي در داخل ساختمان و در قسمت پنجره ها و واحد ديگر خارج از ساختمان است. واحدي كه در داخل ساختمان نصب مي شود Unitor Unit يا Indoor Side ناميده مي شود و واحد خارج از آن قرار دارد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۱:۴۹ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :