بيا برو تو قلبم بيا برو تو قلبم .

بيا برو تو قلبم

اخذ اقامت با خريد ملك در استانبول

 

قيمت خريد ملك در استانبول به عوامل مختلفي مثل  محله، واقع شدن آن در برج ها و پروژه هاي جديد و مجهز، قدمت بنا، امكانات بستگي دارد. اما به طور متوسط قيمت ملك در اين شهر در كمترين حالت از متري چهار هزار لير شروع شده و از اين رو براي خريد يك خانه تقريبا پنجاه متري بايستي حداقل مبلغ دويست هزار لير به بالا در نظر بگيريد.

 

اخذ اقامت با خريد ملك در استانبول

بر اساس ضوابط و مقررات موجود در اين كشور، اتباع خارجي، اين امكان را دارند كه با خريد ملك در استانبول يا هر يك از شهرهاي ديگر آن اقدام به دريافت شهروندي نمايند و اين اقامت تا هنگامي كه ملك مذكور در تملك متقاضي است، تمديد خواهد شد. دقت داشته باشيد كه علاوه بر مزاياي متعدد اين روش كه در ادامه بيشتر به آنها خواهيم پرداخت، با داشتن اين اقامت، شما اين امكان را خواهيد داشت كه براي مهاجرت به ساير كشورها بخصوص كشورهاي اروپايي، از طريق سفارتخانه هاي آن كشورها در تركيه خيلي سريعتر و آسانتر اقدام نماييد.

q3_whye.jpg

خريد ملك در استانبول

بدين منظور اول بايد به استانبول رفته و پس از بازديد از چند ملك مختلف، ملك مورد پسند خود را انتخاب نماييد. پس از طي مراحل خريد ملك و زدن سند آن به اسم شما، لازم است كه به اداره مهاجرت اين كشور يا همان (G?ç ?daresi) برويد و براي اخذ شهروندي از طريق خريد ملك در  ماسلاك استانبول درخواست دهيد و در زمان مشخص شده، همراه با مدارك خواسته شده، مجددا به اين اداره رفته و اقامت 1 ساله خود را دريافت نماييد.

گفتني است كه از ديدگاه قانوني، محدوديت خاصي براي حداقل ميزان سرمايه، جهت خريد ملك در نيشانتاشي استانبول تعيين نشده است. اما داشتن اطلاعاتي در مورد قيمت ملك در اين شهر برايتان بسيار سودمند خواهد بود تا بدانيد كه دست كم به چه مقدار سرمايه نياز خواهيد داشت. همينطور بر اساس قوانين اين كشور، تنها شرط لازم براي خريد ملك اين است كه شش دانگ سند ملك حتما به نام متقاضي و يا مشتركا تنها به صورت سه دانگ، سه دانگ به نام اعضاي خانواده او باشد.

 

 

قيمت خريد ملك در استانبول به پول ايران

قيمت خريد ملك در استانبول درسال 2021  به عوامل مختلفي مثل محله، واقع شدن آن در برج ها و پروژه هاي جديد و مجهز، قدمت بنا، امكانات و… بستگي دارد. اما به طور متوسط قيمت ملك در اين شهر در كمترين حالت از متري چهار هزار لير شروع شده و از اين رو براي خريد يك خانه تقريبا پنجاه متري بايستي حداقل مبلغ دويست هزار لير به بالا در نظر بگيريد.

قيمت ملك در اين شهر به پول ايران با توجه به قيمت روز لير محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال؛ اگر قيمت لير را بين 3000 تا 3500 تومان در نظر بگيريم، قيمت يك ملك 200 هزار ليري در تركيه، چيزي حدود 600 تا 700 ميليون تومان خواهد بود، كه نسبت به قيمت ملك در كشور خودمان بسيار اقتصادي تر است.

چرا كه در حال حاضر خانه اي در تهران، حتي در مناطق متوسط و رو به پايين نيز كمتر از يك ميليارد تومان پيدا نخواهيد كرد، در حالي كه با همين مقدار پول امكان خريد يك خانه نسبتاً خوب را در تركيه خواهيد داشت و بدين ترتيب مي توانيد از مزاياي خريد ملك در در كاديكوي استانبول نيز بهره مند شويد و در اين كشور به كار و زندگي بپردازيد. شما مي توانيد در استانبول يا هر شهر ديگري از تركيه، ملك مد نظرتان را مطابق با نياز و سليقه خود انتخاب نماييد. مثلا اگر شما به شهرهاي مدرن، بزرگ و پرجمعيت علاقه داريد، خريد ملك در شهرهايي مثل آنكارا، استانبول و ازمير پيشنهاد مي شود ولي اگر به طبيعت و دريا علاقه منديد و البته قصد خريد ملك با قيمت پايين تري را داريد، شهرهايي مثل آنتاليا و مارماريس مناسب تر هستند.

مراحل خريد ملك در استانبول و اخذ شهروندي از اين طريق

 

براي اين كار بايستي مراحل زير را به ترتيب طي كنيد، تا در نهايت با كمترين دردسر صاحب ملكي در استانبول زيبا و خوش آب و هوا شويد و به سبب آن نيز اقامت  كشورتركيه را دريافت كنيد. اين مراحل عبارتند از:

1. نخست به تركيه، شهر استانبول رفته و پس از بازديد از املاك گوناگون، ملك مورد پسند خود را انتخاب كنيد. سپس عمليات قيمت گذاري توسط مامور شهرداري اين كشور انجام مي شود.

نكته قابل توجه اين است كه در تركيه، بر خلاف ايران قيمتي كه كارشناس دولت براي ملك تعيين و اعلام مي كند، با قيمت حقيقي ملك فرق چندان زيادي ندارد و اكثرا كمتر از ده درصد است. از اين رو، دارندگان املاك نمي توانند قيمت هاي نجومي و غير واقعي به خريدار پيشنهاد دهند و اين موضوع موجب اطمينان خاطر مشتري مي گردد. اما در نهايت قيمت تعيين شده از سوي كارشناس در سند ملك ثبت خواهد شد.

2. مبلغ پيش پرداخت را به حساب مالك واريز نموده و واريز الباقي وجه را در روز انتقال سند انجام دهيد.

3. در زماني كوتاه تر از يك هفته، سند ملك خريداري شده به شما تحويل داده مي شود و سپس مي توانيد با رفتن به اداره مهاجرت اين كشور، درخواست وقت مصاحبه نماييد.

4. در موعد مشخص شده از سوي اين اداره، كه غالبا كمتر از يك ماه است، لازم است كه با در دست داشتن تمامي اسناد و مدارك به آنجا رفته و به چند پرسش ساده پاسخ دهيد.

5. در نهايت كارت اقامت يك ساله و در مواردي دو ساله به آدرس اقامت شما در تركيه ارسال مي گردد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۸:۲۳ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :